torsdag 14 april 2016

Spotify

På ett lite halvintresserat vis har jag sneglat lite på reaktionerna på Spotifys utspel om att lämna Sverige om inte x, y och z inträffar.

Man kan konstatera att företrädare för de bägge statsbärande partierna tycks förenas i en märkligt okritisk inställning gentemot Spotifyutspelet, i varje fall vad jag sett hittills.

Men om ni frågar mig så ..., tja, hade det varit ett företag som går med vinst så hade jag varit lite mer orolig om jag varit politiker. Men nu handlar det om ett företag som år efter år genererat förluster i miljardklassen. Inte många skattekronor genereras där, med andra ord. Att ge ett sådant företags företrädare något slags gräddfil i skapandet av politik liknar 1970-talets varvspolitik.

Varför är Spotify så omtyckta, egentligen? Varför är man inte vassare gentemot företaget i media?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar