söndag 8 juli 2018

Utlandsutdelaren, Fru Efficient Badass och Micke Larsson

Bra inlägg om diversifiering på Utlandsutdelaren.

Bra inlägg byggande på fältstudier och ett vaket öra i Stockholms centrala stadsdelszoner signerat Fru Efficient Badass. Ekonomisk etnografi när den är som bäst!

Jag gillar hummus! Ett bra alternativ till kolhydratbombmattorna gjorda av potatis eller ris som serveras av resten av familjen (de som inte tänker så mycket på LCHF som jag) och därför gör jag ibland en rejäl sats som räcker flera dagar. Grundreceptet jag använt är enkelt (jag höll på att skriva "busenkelt" här men den inre redaktören hejdade mig): häll ett par förpackningar kikärtor i mixern, i med olja och lite lite vatten, salt och peppar; tahini hoppar jag ofta över. Detta grundrecept kan sedan varieras med olika kryddor. Men födgeniet Micke Larsson har förstås ett mer basic recept som verkar spännande och ... billigare!

18 kommentarer:

  1. Hej vänner, .kunnigt läs igenom mitt genombrott testamente, jag har en positiv avsikt detta kommer att hjälpa ditt äktenskap hem också ... jag vill att alla ska gå med mig tacka den stora mannen som återställde mitt hem kärlek och förtroende. min före detta make som dumpade mig för en annan kvinna i mer än 3 år kom hem efter att Oduduwa lunchade en kärleksspell charmig till luft för att få honom tillbaka att älska hemma. Jag trodde att min man var förtrollad med ond spell till övergiven fru, barn och bekvämt hem för att träffa en annan kvinna som står bakom detta.
    Först trodde jag aldrig BABA Oduduwa Herbalist kommer att kunna hjälpa mig att vinna tillbaka min EX HUSBAND från den här andra kvinnan, men för att jag fortfarande älskar honom och behöver honom i mitt liv ..
    jag jobbar och följer DR ODUDUWA instruktioner och det överraska mig att efter 3 dagar av att kasta kärleksspell och arbeta med Herbalist-man,
    min man ringde mig på telefon och bad om förlåtelse och han känner mig så ledsen för allt han har gjort fel mot mig, min man älskar mig fortfarande mer.
    Jag och min man är helt tillsammans i kärlek, jag är väldigt nöjd med mitt nya liv som familj ... allt tack vare dr.Oduduwa för det bra jobb han har gjort för att återställa mitt äktenskap. Jag lovar Oduduwa att dela detta bra arbete till världen, verkligen kärlekspellan fungerar för mitt gott. Finns det någon du känner eller släktingar som är ute och passerar genom några problem måste du kontakta email: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    Oduduwa har också lösningar på följande förhållande PROBLEMER nedan;
    - Om du vill ha din ex tillbaka.
    - Avsluta skilsmässa och återförenas med ditt äktenskap
    - Vinn tillbaka Tillit från din älskare
    - om du alltid har mardrömmar eller dåliga drömmar på natten
    - Du vill bli befordrad på ditt kontor.
    - Du vill ha kvinnor / män att lockas till dig.
    - Om du vill ha ett barn själv.
    - Stava till styrkor, rikedom och berömmelse.
    - Stava för att vinna LOTTO-vinnande magiska nummer.
    - Växtskydd och läkning av någon blodsjukdom.
    Slutligen finns det total lösning på alla äktenskapliga problem, jag bekräftar det själv, det magiska kärleksspelet. Det fungerar för mig och det kommer säkert att fungera för din lycka till ..
    dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Jag heter Elizabeth James, är från USA, jag är här för att vittna om det goda arbetet med AROZA SPELL CASTER & SPIRITUAL TEMPLE.
    Jag har varit äktenskap i tio bra år och inget barn och och min man hotade att skilja mig och gifta mig med en annan kvinna.
    Jag träffar en vän som introducerade mig till Dr Aroza som hjälper till att ställa en stavning och jag var gravid och lever nu lyckligt med min man och barn.
    Passerar du genom problem som .....
    Andliga problem
    Traditionella ritualer
    Äktenskapsproblem
    Pengar stavar
    Barreness
    Skilsmässa lösningar
    Attraktion
    Sysselsättning
    Rättsfall
    Revevge
    Hälsoproblem
    Känner du att du inte har någon framtid?
    Har du förlorat iver för livet?
    Känner du att du förlorar den?
    Ständigt drabbar du av otur?
    Söker du kärlek, vänskap vill en tidigare älskare återvända eller en nuvarande älskare att begå?
    Kontakta sedan AROZA SPELL CASTER & SPIRITUAL TEMPLE
    Ring eller WhatsApp +79267785378
    E-post. arozatemple@gmail.com
    Skype. Aroza tempel
    Facebook: Arozatemple2

    SvaraRadera
  3. I am very happy for posting on this blog on how a great spell caster helped me to bring back the love of my life. I know there are lots of women like me out there who has done so much to have back their Husband, I am here to tell you the answer is right here. I sincerely believe if there are up to five spell casters like Dr.omiawele this world would be a better place, I have seen people complaining on how fake spell castes promised to help them but couldn't. with Dr omiawele I tell you your problem is already solved because i experienced alot when my Husband and I had been apart for 2years and I couldn't bear living without him, I have tried everything to have him back but nothing was working until I saw EVELYN testimonies about a spell caster call Dr omiawele on how great his work is. I contacted him immediately and follow the step that he ask and in the next 48 hours my husband called me and was eager for my forgiveness and that he wished nothing more than to have me in his arms forever. I filled so much joy and happiness that I found Dr omiawele. I hope you all here will find this testimony of mine and get your husband back in just 48 hours omaiwele contact is {dromiawelespelltemple@gmail.com} you can also call or whatsApp him on +2347061865209.

    SvaraRadera
  4. är här för att vittna om vad den här stora stavningen har gjort för mig. Jag tror aldrig på pole gjutning, tills när jag blev frestad att prova det. Jag och min man har haft många problem att bo tillsammans, han kommer inte alltid göra mig lycklig för att han har blivit kär i en annan dam utanför vårt äktenskap. Jag försökte mitt bästa för att se till att min man lämnar den här kvinnan, men ju mer jag pratar med honom Ju mer han gör mig ledsen, så min äktenskap föll i skilsmässa för att han ger mig mer uppmärksamhet. Så med all denna smärta och ångest bestämde jag mig för att kontakta denna stavningskastare för att se om saker kan träna mellan mig och min man igen. denna spell DR PEACE berättade för mig att min man verkligen är i ett stort pass, att han har varit en charmig magi, så han berättade för mig att han skulle göra allt som vanligt igen. han fortsatte och kastade stavningen för mig efter 3 dagar stavning min man stavade helt förändrats han kom be om ursäkt för att säga hur han behandlade mig att han inte själv, jag tackar verkligen DR PEACE för att få min man tillbaka till mig jag vill ha dig alla att kontakta honom för dem som har några problem i samband med äktenskaps- och förhållandeproblemen, kommer han att lösa det för dig. Dess e-postadress är här: doctorpeacetemple@gmail.com
    och hans WhatsApp: +2348059073851

    1) Om du vill ha din ex tillbaka.
    (2) kärleksspel
    (3) Du vill bli befordrad på kontoret.
    (4) Du vill att kvinnor / män ska springa efter dig.
    (5) Om du vill ha ett barn.
    (6) Du vill vara rik eller vinna en lotteri.
    (7) Du vill knyta din make för att vara din för evigt.
    (8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
    (9) Om du inte kan träffa din partner.
    (10) om du vill stoppa din skilsmässa.
    (11) om du vill skilja dig från din make.
    (12) om du vill ha dina förfrågningar.
    (13) Graviditet stavar att tänka på barnet
    (14) Garanti Du vinner störande rättsfall och skilsmässa oavsett scenen
    (15) Avbryt ditt äktenskap eller förhållande från att bryta isär.
    igen e-postadressen är doctorpeacetemple@gmail.com. kontakta honom omgående
    WhatsApp: +2348059073851

    Vad du än vill, kommer du att få det från Dr. PEACE Kontakta bara honom och förklara ditt problem för honom och bli löst.

    SvaraRadera
  5. Jag är här för att vittna om vad Dr James gjorde för mig. Jag har lidit av (GENITAL HERPES VIRUS) sjukdom under de senaste fyra åren och har haft konstant smärta och klåda, särskilt i min privata del. Under det första året trodde jag på Gud att jag skulle bli botad någon dag. Denna sjukdom började cirkulera över hela kroppen och jag har tagit behandling från min läkare som ingenting fungerar, för några veckor sedan kom jag över ett vittnesbörd om Kasha, på internet vittnar om en herbalist som heter Dr James från Västafrika, om hur han botade honom från 7 år HSV 2. Och han gav också den här e-postadressen ... [drjamesherbalmix@gmail.com] ..., rådgivande någon att kontakta honom för att få hjälp om någon typ av sjukdomar som han skulle vara till hjälp, så jag mailade honom och berättade om min (HSV 2), han sa till mig att jag inte skulle oroa mig för att jag kommer att bli botad !! Jag tvivlade aldrig på honom. Jag tror att han kan bota mig också, Dr James förberedde och skickade mig helande olja, tvål, rötter och örter som jag tog. Under den första veckan började jag uppleva förändringar över hela mig, efter fyra veckors användning av hans rötter / örter, olja och tvål blev jag helt botad. inte mer klåda, smärta på mig längre som Dr James försäkrade mig. Efter en tid gick jag till min läkare för att göra ett nytt test. resultatet blev negativt. Så vänner, mitt råd är om du har en sådan sjukdom eller känner någon som lider av den eller någon annan sjukdom som HPV, HBV, HIV / AIDS, ALS, HBP, CANCER, NEPHROTIC SYNDROME, etc. kan du kontakta Dr James växtbaserade blandade hemmet av välbefinnande direkt på hans .... drjamesherbalmix@gamil.com ... Han är en bra man, och han kommer att hjälpa dig.

    SvaraRadera
  6. SÖKAR HJÄLP ATT FÅ DITT EX TILLBAKA TILL DIG, KONTAKTA DR ISIKOLO NU
    Jag heter Lovisa Dahlgren. Av glädjens överflöd talar mitt hjärta mycket om DR ISIKOLO. Han kom till min räddning när mitt liv var förstört i månader. Min älskare lämnade mig för en annan kvinna och jag visste inte att han var sinneskontrollerad och hypnotiserad. Jag gjorde allt jag kunde för att få honom att återvända till mig men utan resultat. Han lämnade staden med damen och jag hörde aldrig från honom eller såg honom ens igen. Jag letade efter hjälp på nätet när jag läste om hur DR ISIKOLO hjälpte andra kvinnor som hade samma problem. Jag kontaktade honom och han berättade för mig allt som behövde göras, vilket jag efterlevde. Precis som han lovade återställdes kärleken och lyckan som jag delade med min partner och han rensades från den mörka charm de lade på honom och återvände till mig efter 48 timmar. DR ISIKOLO är ärlig i att hjälpa människor och han kan hjälpa dig om du idag bestämmer dig för att kontakta honom. Hans e-postkontakt: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  7. Jag har gått igenom svåra tider med olika män och hittat sann kärlek och äkta acceptans tills jag träffade min man som kom in i mitt liv och älskade mig bortom ord kan förklara. Vi bodde tillsammans i 2 år och vi var lyckliga tills för många bråk kom upp och vi splittrade oss. Jag trodde att jag kunde gå vidare men jag insåg att jag var djupt kär i honom och behövde för alltid med honom. Jag hade inget annat val än att söka hjälp, vilket ledde till att jag kontaktade Dr Ilekhojie med vetskap om hur han har kunnat hjälpa andra. Han gav mig sin uppmärksamhet och utförde en försoningsritual för vår räkning och resultatet visade sig och han kom tillbaka till mig och vi hittade på saker igen. Nu har kärleken och lyckan återställts och allt jag kan säga är att jag verkligen uppskattar Dr Ilekhojie för att han är osjälvisk när han hjälper mig och andra runt om i världen. Här lämnar jag hans e-postkontakt gethelp05@gmail.com och WhatsApp/Telegram +2348147400259

    SvaraRadera
  8. Jag heter Vanessa Arvid. Jag visste aldrig att människor kunde vara så snälla, osjälviska och fantastiska förrän DR ISIKOLO hjälpte mig med mina äktenskapsproblem. Min förening med min man var inte upp till ett år när vi började få problem. Det var så ofta att jag föll i depression och fortsatte att kämpa med det och samtidigt lämnade min man mig och lovade att aldrig återvända. Jag visste inte vad jag skulle göra med mitt liv vid den tidpunkten. Jag var tvungen att fortsätta söka hjälp tills DR ISIKOLO kom till min räddning. Efter att han gjort vederbörliga konsultationer stod det klart för mig att min mans ex älskare fortsatte att manipulera honom så att hon kan få tillbaka honom. Jag fick veta vad jag skulle göra av DR ISIKOLO och med all säkerhet måste jag få resultatet efter 2 dagar vilket jag följde och han hjälpte mig och resultatet var så fantastiskt. Nu är min man tillbaka till mig och vi föder vårt första barn i värme och lycka. om du har liknande eller kärleksproblem, smsa bara till honom via Viber/WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  9. Jag var skild i 2 år. Jag led för detta med ensamhet och smärta och jag kastade mycket pengar för att söka hjälp eftersom det var svårt att fungera utan min familj komplett. Jag hittade Dr Ilekhojie genom en gemensam vän och tog kontakt med honom. Han visade mig bevis på någon som precis fick resultat och min vän sa till mig att hennes egna var framgångsrik. Jag litar fullständigt på honom eftersom min ande gav mig ett tecken på att han var äkta. Han bad mig om detaljer och utförde en ritual för att försona oss igen. Han bad mig att vänta på att min man skulle komma tillbaka den tredje dagen och det hände precis som han sa. Det har gått 4 månader nu och allt går bättre än jag trodde. Tack Dr Ilekhojie för din hjälp. Du kan också få hjälp av Dr Ilekhojie via hans direkta e-post: gethelp05@gmail.com eller WhatsApp/Viber +2348147400259

    SvaraRadera
  10. Jag heter Barbara Dahlström. Vi vet alla att kärlek förblir fantastisk när du är tillsammans med din själsfrände och lycka i alla tider är garanterad för er båda. DR ISIKOLO fick mig att inse att du kan återställa det som gör livet vackert för dig precis när jag tappade hoppet om att få tillbaka min man och han lämnade tillbaka honom till mig. Vi hade ett komplicerat förhållande och bråkade hela tiden och han lämnade hjärtat krossat och jag var olycklig. DR ISIKOLO kom in i bilden efter flera försök att vinna tillbaka honom och misslyckades. Han återställde kärleken och kopplingen mellan mig och min man och strax efter 48 timmar hade vi en dejt och pratade om saker och nu planerar vi att gifta oss och leva lyckligt tillsammans för alltid. Ord kan inte uttrycka min tacksamhet till DR ISIKOLO och alla som har talat mycket om honom har aldrig ljugit om honom eftersom han verkligen är pålitlig. Kontakta honom idag och låt honom hjälpa dig också. mejla: (isikolosolutionhome@gmail.com) eller sms:a honom via WhatsApp: +2348133261196

    SvaraRadera
  11. Hej alla, jag heter Frieda Dyrssen. Precis som så många andra människor ger jag varmt min tacksamhet till Dr Isikolo för hans hjälp och lösning på mina problem. Jag var förblindad av svartsjuka och osäkerhet, och det skapade kaos i min relation med min fästman och han kunde inte motstå mina problem och han lämnade mig. Efter att han insåg att jag hade gått för långt med allt jag gjorde fel mot honom bara för att han skulle flytta till en annan stad och jag förlorade alla sätt att försöka nå honom och be om ursäkt. Vid det här laget visste jag att jag behövde hjälp för att få tillbaka honom, så jag var tvungen att kontakta Dr Isikolo. Han visade mycket oro, och jag berättade allt för honom och gick med på att jag hade fel, och han försäkrade mig om att få tillbaka honom och återställa den kärlek och lycka vi delade, vilket han gjorde. Precis som utlovat ringde Thompson mig efter 48 timmar och jag bad om ursäkt för allt och han bjöd in mig så att vi kan hitta på saker och vara tillsammans igen. Tack Dr Isikolo för allt och din uppriktighet i att hjälpa människor. Sms:a honom bara via WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  12. Jag kan inte glömma hur Dr Ilekhojie hjälpte mig att återställa mitt äktenskap efter två månaders separation med min fru. Hon gick och tog inte mina samtal. Jag gjorde så mycket för att få tillbaka henne men ingenting fungerade förrän jag såg en kommentar på nätet när någon vittnade om hur Dr Ilehojie hjälpte henne att återställa sitt äktenskap. Jag tog direkt kontakt med honom och berättade om min situation. Han försäkrade mig att jag och min fru kommer att vara tillsammans igen efter att han återställt vår förlorade anslutning med en ritual. Jag gjorde allt han sa till mig behövdes och gav våra korrekta uppgifter. Det har gått över en månad nu och jag och min fru är lyckligare än vi någonsin har varit. Allt tack vare Dr Ilekhojie. Vad andra inte kunde göra, gjorde Dr Ilekhojie det möjligt med 3 dagar. Tack doktor för att du försäkrade mig att du inte är som de andra. Om du vill ha genuin hjälp, kontakta Dr Ilekhojie Telefonnummer/Whatsapp +2348147400259 eller via hans e-post: gethelp05@gmail.com

    SvaraRadera
  13. Ingen annan kan hjälpa dig att fixa ditt förhållande och kärleksproblem bättre än Dr Isikolo
    Jag är Elena Berglund. Det kommer att förvåna dig att veta att allt så många människor har vittnat om DR ISIKOLO bara är sanningen. Min man lämnade mig och mina barn för att vi hade så många bråk och bråk. Hans folk var också emot mitt äktenskap med honom. Jag älskade honom så mycket och hade ett stort hopp om att vi ska bygga en ljus framtid tillsammans. Jag väntade i 6 månader och han återvände aldrig till mig. Så jag var tvungen att kontakta DR ISIKOLO som gjorde allt i sin makt för att återförena oss och återställa den kärlek och lycka vi en gång delade. Han återvände hem till oss efter 48 timmar precis som DR ISIKOLO försäkrade mig. Du kan också få denna fantastiska hjälp och leva för att vara tacksam mot honom eftersom han aldrig gör någon besviken. kontakta honom e-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  14. Hej alla, jag heter Anna Macovei. Under ganska lång tid bodde min man i en annan lägenhet på grund av arbetspress och vi var väldigt lyckliga tillsammans trots att han höll sig ifrån oss i några månader. Föga visste jag att en kollega från jobbet redan hade en affär med honom som fick min man att lämna in en skilsmässa mot mig från ingenstans. Jag visste att något var fel eftersom vi aldrig behövde bråka eller bråka så mycket för att få honom att lämna. Jag var traumatiserad och jag söker hjälp för att ta itu med situationen som ledde mig till DR ISIKOLO från beröm som folk gav honom på nätet. Vi diskuterade länge och han berättade allt jag behövde veta om vad som hände och processen för att åtgärda problemen. Han uppfyllde sina löften och fick min man tillbaka till mig och skilsmässaprocessen avbröts. Nu är min man tillbaka hem till oss och vi är lyckliga tillsammans. Det är verkligen fantastiskt hur människor verkligen kan hjälpa andra människor när de är i nöd. Han kan hjälpa dig också. Sms:a honom bara via WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  15. Mitt liv har förändrats totalt på 48 timmar. Jag kan se mig själv i spegeln och le. Jag har förtroende för mig själv och mina förmågor för första gången på månader. Jag har min man tillbaka i mitt liv med hjälp av Dr Ilekhojie. Det var ett långt sökande efter hjälp och så många uppoffringar men jag är glad att jag har fått Frenkie tillbaka. Det tog 2 dagar för mig att få resultat som Dr Ilekhojie lovade mig och han svikit mig inte. Jag är ett levande bevis på vad Dr Ilekhojie kan göra. Bara du kunde hålla ditt ord och löfte. Kontakta Dr Ilekhojie om du behöver hjälp. WHATSAPP/RING via +2348147400259 eller mejla gethelp05@gmail.com

    SvaraRadera
  16. Jag heter Giovanni Jahem. Jag har gått igenom svåra tider med olika män och hittat sann kärlek och äkta acceptans tills jag träffade min man som kom in i mitt liv och älskade mig bortom ord kan förklara. Vi bodde tillsammans i 2 år och vi var lyckliga tills för många bråk kom upp och vi splittrade oss. Jag trodde att jag kunde gå vidare men jag insåg att jag var djupt kär i honom och behövde för alltid med honom. Jag hade inget annat val än att söka hjälp, vilket ledde till att jag kontaktade Dr Isikolo med vetskap om hur han har kunnat hjälpa andra. Han gav mig sin uppmärksamhet och gjorde sitt bästa för att försona oss igen och inom 48 timmar visade sig resultatet och han kom tillbaka till mig och vi hittade på saker igen. Nu har kärleken och lyckan återställts och allt jag kan säga är att jag verkligen uppskattar Dr Isikolo för att han är osjälvisk när han hjälper mig och andra. Hans e-postkontakt: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  17. Ett stort tack från Maya till DR AJAYI för att du hjälpte mig att återställa mitt trasiga hem. Inkonsekvens har varit ordningen för dagen i mitt hem och äktenskap. Min man har haft ett jäkla problem och slitit i mitt kött ända sedan vi började ha för många missförstånd. Vissa dagar gick han bara och kom aldrig tillbaka förrän de senaste veckorna. Jag var förkrossad och försökte allt jag kunde för att åtgärda problemen men lyckades inte. Jag var tvungen att söka efter hjälp och jag blev hänvisad av en vän att kontakta DR AJAYI vilket jag gjorde. Jag visste aldrig att det skulle vara möjligt eftersom problemen hade dröjt sig kvar i två hela år. DR AJAYI försäkrade mig och sa bara till mig att lita på honom och tro på att få mina önskningar uppfyllda. Han fixade mitt äktenskap med sitt kraftfulla kärleksåterföreningsband och mitt hem är fantastiskt igen och min man är med mig för att aldrig lämna längre. Kontakta honom också och tro att han kan hjälpa dig eftersom han inte har några dåliga uppgifter. Sms:a honom bara via WhatsApp +2347084887094 eller maila honom via: drajayi1990@gmail.com

    SvaraRadera
  18. Hej alla, jag heter Klaudia Kusa. Under ganska lång tid bodde min man i en annan lägenhet på grund av arbetspress och vi var väldigt lyckliga tillsammans trots att han höll sig ifrån oss i några månader. Föga visste jag att en kollega från jobbet redan hade en affär med honom som fick min man att lämna in en skilsmässa mot mig från ingenstans. Jag visste att något var fel eftersom vi aldrig behövde bråka eller bråka så mycket för att få honom att lämna. Jag var traumatiserad och jag söker hjälp för att ta itu med situationen som ledde mig till DR ISIKOLO från beröm som folk gav honom på nätet. Vi diskuterade länge och han berättade allt jag behövde veta om vad som hände och processen för att åtgärda problemen. Han uppfyllde sina löften och fick min man tillbaka till mig och skilsmässaprocessen avbröts. Nu är min man tillbaka hem till oss och vi är lyckliga tillsammans. Det är verkligen fantastiskt hur människor verkligen kan hjälpa andra människor när de är i nöd. Han kan hjälpa dig också. Sms:a honom bara via WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera