fredag 9 augusti 2019

Håller liv i min iPhone

Jag har en iPhone 6S. Den fungerar fortfarande helt OK – den verkar inte vara speciellt långsam, det är fortfarande inga problem att installera den senaste versionen av iOS, den är avbetald sedan länge och belastar därför inte månadens mobilräkning med någon extra avgift för telefonen.

Batteriet, däremot, har varit på upphällningen, laddar ur ganska snabbt efter flera års användning. Visst, jag har ett externt batteri som kan kopplas på om det skulle behövas, men det är bökigt.

Därför bestämde jag mig för ett tag sedan att byta batteri. Teknikmagasinet var billigast; för 299 kronor fick jag ett nytt batteri inmonterat, och telefonen håller nu laddningen som när den var ny.

Är helt nöjd med ingreppet – som gick snabbt – och jag hoppas kunna använda telefonen ytterligare en tid innan det blir dags att punga ut pengar för en teleon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar