tisdag 30 april 2019

Apples utdelning på siste april

Ikväll kommer Apple presentera rapport, och det skall bli intressant att se vad det kommande årets utdelning landar på. Som jag skrev i ett inlägg vid årsskiftet:
Jag är långsiktigt optimistisk vad det gäller Apple, jag bryr mig inte speciellt mycket om olika telefonmodellers försäljning utan jag ser ett hälsosamt konglomerat av hårdvara och mjukvara, av pryttlar och av medlemskap i ekosystem som kostar – iTunes/Apple Music och Appstore – men som upplevs vara prisvärda.
Man har ökat utdelningen under ett antal år, och jag tror att man kommer fortsätta så även i kväll.

Men Apples rapport är förstås inte det enda som händer idag. Här i centrala Lund skiner solen, polishelikoptern knattrar i skyn och studenterna vallfärdar i tusental till Stadsparken: det är siste april! För egen del innebär det picknick i Botan med familj och vänner, och vi är nu i färd med picknickförberedelserna.

Glad siste april!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar