tisdag 30 april 2019

Jag sålde Pegroco

Jag sålde av mitt innehav i Pegroco. De senaste dagarnas uppgifter om problem i Flexenclosure har fått aktien att tappa från runt 120 till 100 kronor och mig att bli mer skeptisk till bolaget.

Jag trodde nog att det här var ett ganska stabilt investmentbolag, men nu drar jag alltså öronen åt mig. Jag vet inte riktigt vad jag lär mig på detta. Diversifiering är viktigt, kanske, för att minimera bolagsrisken. Det inträffade är inte i paritet med Hancap, men ändå en liten förlust.

Sett som helhet blir dock förlusten just minimal; det jag förlorar på aktiens värdeminskning mellan mina inköp och dagens försäljning kompenseras till stora delar av erhållna utdelningar under flera års ägande (jag köpte den första posten hösten 2016).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar