fredag 18 november 2016

Mina val i PPM

Jag är halvaktiv när det gäller PPM - loggar in några gånger per år för att kolla hur det utvecklar sig, byter då och då fonder.

För närvarande har jag tre fonder med vald fördelning i procent:
Didner & Gerge Småbolag 65 %
SPP Aktiefond USA 15 %
Avanza Zero 20 %

D&G Småbolag har jag haft sedan sommaren 2014 och det är ett innehav som jag är ganska nöjd med. Avanza Zero är kanske inte mycket att orda om och SPP Aktiefond USA köpte jag för att jag ville ha något slags exponering mot den amerikanska börsen i mitt PPM-sparande. Det är ett typiskt försiktighetsköp, en bred och närmast indexliknande fond med någonstans kring 550 aktier som gjorde det möjligt att utan alltför mycket oro välja en amerikansk fond.

Kanske att jag någon gång framöver köper något lite mer nischat vad gäller USA för PPM. Vad det blir återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar