torsdag 9 juni 2016

Eolus vind, Shell, Single task, Lundaluppen och Finanskvinnan

Jakten på nollpunkten köper Eolus vind, vilket jag också gjorde häromsistens. Och på samma tema köper En investerares dagbok det norska energibolaget Hafslund som producerar el med vattenkraft.

Jag har inga oljebolag i portföljen men har sneglat lite på sektorn. Seeking Alpha diskuterar sannolikheten för att Royal Dutch Shell behåller sin relativt höga utdelning.

Jag saknar bloggen Single task. Tyckte det var en samling vettiga åsikter som kom fram där om balansen mellan yrkesliv och privatliv, vad man vill ha ut av sitt arbete och så vidare. De sista posterna ligger kvar i min RSS-läsare, men från nätet har de försvunnit och några nya poster verkar inte dyka upp. Synd! Single task sällar sig till skaran av bloggare som försvann: Lundaluppen och Finanskvinnans funderingar. (En skillnad är att Single task är lite råare och helt sonika tar bort inläggen från webben, medan Lundaluppen och Finanskvinnan ju fortfarande går att läsa.) Man kan inte låta bli att vara lite nyfiken: vad det blev av Lundaluppen och Finanskvinnan? Vad gör de idag? Single task skrev något om att vederbörande skulle disputera (i något medicinskt ämne, tror jag), men vad som hände med de andra två vet man ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar