måndag 13 juni 2016

Besparingar utan uppoffringar, del 2

I ett tidigare inlägg har jag letat efter jämförbara produkter men till ett lägre pris, ett slags vardagslivets motsvarighet till läkemedelsvärldens generika; då gällde det olivolja, nu gäller det fiskbullar.

Jag gillar fiskbullar. Ingen annan i familjen gillar fiskbullar, så jag får ha dem för mig själv. Försöker ha några burkar på lager bara för att. Och hittills har det handlat om Abbas fiskbullar i dillsås. Jättegoda!

Men det finns alternativ. Lidl säljer fiskbullar av märket Admiral som är distinkt billigare än Abbas.

De är goda! Smakmässigt kan jag inte säga om de är bättre eller sämre än Abbas, jag hade behövt göra ett mer kontrollerat smakexperiment för att avgöra det.

Proveniensen är oklar; på burken står det att fiskbullarna är tillverkade i Sverige för Lidl; vikten är densamma som för Abbas men innehållsdeklarationen skiljer sig marginellt. Samma tillverkare och något annorlunda recept?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar