måndag 11 december 2023

De senaste köpen - och en försäljning

Sedan den 21 augusti har jag köpt
  • Latour. Fortsätter fylla på lite då och då.
  • AMSC ASA.
  • Akelius Residential Prop. D (detta var alltså i september)
  • Axfood. Mat behöver vi alltid ha.
  • Tele2 B. OK utdelning.
  • Nordic Paper Holding. Papper gillar man ju.
  • Stolt-Nielsen. Infrastruktur, bulk, sjöfart.
  • Consolidated Edison. Elektricitet och annan infrastruktur. Behövs alltid.
  • Realty Income REIT. Utdelning är ju alltid trevligt.
  • Global X SuperDividend UCITS ETF: en ETF med utdelning.
  • Flowers Foods. Testar lite nytt, bland annat det här amerikanska livsmedelsbolaget.
  • Scandinavian Tobacco Group.
  • British American Tobacco ADR. Har länge funderat på att köpa en del tobak, i liten skala, så jag gjorde det.
  • Aktiespararna Direktavkastning B
  • Franklin European Dividend UCITS ETF. Utdelande ETF.
Och så har jag sålt av innehavet i Akelius Residential Prop. D. Ogillar turerna kring aktien, och bestämde mig för att göra mig av med den.

I dagsläget har jag 61 aktier, tre fonder och fyra börshandlade fonder: 68 värdepapper, att jämföras med 62 den 8 november. Diversifiering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar