lördag 30 december 2023

Årets utdelningar

Utdelningarna från mina aktieinnehav fortsätter att öka. Så kan man summera utdelningsåret 2023:
Man måste ta den här snygga statistiken med en nypa salt. Ökningarna under året är delvis påverkade av (jag tänkte skriva "dopade", men min inre redaktör som ogillar floskler hindrade mig) att AMSC ASA sålde av de flesta av sina fartyg och delade ut pengarna till oss aktieägare.

Men likafullt är jag glad över att utdelningarna ökar. Jag kommer nog aldrig att nå en nivå där mängden utdelningar kommer täcka alla mina utgifter – jag jagar inte FIRE utan det goda livet – men är ändå nöjd över att pengarna fortsätter att trilla in. Om jag skulle bli allvarligt sjuk eller pensionär kommer de här pengarna ge viss support för det goda livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar