måndag 25 december 2023

Två länkar

"Vi svenskar borde säga nej till kortanvändningen så att kontanterna återigen blir the King för cash is the King om skiten träffar fläkten på riktigt...". Kalkyl gillar inte det kontantlösa samhället. Inte jag heller.

"EU lägger sig i alldeles för många frågor och har dessutom blivit en gigantisk byråkratisk koloss." Efter mycket vacklande har Money Cowboy bestämt sig för att vederbörande tycker att Sverige borde gå ur EU. Jag har alltid varit för svenskt medlemskap i EU, eller EG som det hette när jag blev politiskt medveten, och jag röstade ja 2003 för att införa euron som valuta i Sverige. Dessa åsikter har jag fortfarande. Tillsammans med bland andra Christer Gardell.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hallå LH! Missade detta inlägg och kul att ha blivit omnämnd. Vad gäller EU börjar man väl tröttna... Frihandelsavtalet vi hade innan EU var kanske mer tillräckligt? Inte helt lätt att veta vad som egentligen är bäst men att EU gett många problem står tyvärr klart, Röstade också för EU där för länge sedan men blivit mer tveksam om nyttan tyvärr. Ser inte värst positivt på när organisationer växer för det betyder nästan alltid att effektivitet minskar och meningslösheter ökar...

    SvaraRadera