onsdag 25 oktober 2017

Taktik: mer gnäll

Micke Larsson vill gnälla mer. Egentligen har han en poäng. Själv är jag mesig, medan min fru mer är en perfekt konsument som ofta går tillbaka till butiken om något är lite lagom fel.

Fast häromsistens gnällde jag och sparade faktiskt lite lite pengar. En av familjens teleoperatörer - ja, lägg märke till pluralformen och parentetiskt sagt är det inte klokt vad mycket pengar vi lägger på nätabonnemang i vår fempersonersfamilj, hur kan vi konsumenter acceptera dessa summor, finns det ingen konkurrens?! - nämligen Telenor som jag har min mobil på höjde i somras kostnaden för mitt abonnemang från 200 till 300 kronor bara sådär. Hur är det möjligt?! Jag klagade och fick en viss rabatt.

Egentligen gillar jag abonnemanget, eftersom det har obegränsad surf och jag reser mycket i veckorna på grund av arbete.

1 kommentar:

  1. ÄR DU BEHOVET KRISTISK LÅNGT LÅN IGÅNG ELLER ÄR DU BEHOV LÅN ATT STARTA HAR EN SÄKERHET @ 2% RENTER FÖR FÖRETAG OCH PRIVAT
    SYFTEN? OM SÅ ÄR FALLET:
    Fyll och returnera
    Namn: ===
    Belopp som behövs: ===
    Varaktighet: ==
    land ==
    Syfte: ===
    Mobiltelefonnummer: ===
    Identifikationskort: ===
    Kontakta oss för mer information christloanfunds@gmail.com

    SvaraRadera