lördag 7 januari 2023

De senaste köpen

XACT Norden Högutdelande. Känns bra med lite bredd.

Mowi. Lök på laxen. De kan sina saker, gör en produkt som är populär och lätt att exportera tack vare djupfrystteknologierna, hälsosam och god mat.

Tele2. Som gammal Stenbeckfan är ju detta något av ett nostalgibolag för mig. Jag läser för övrigt om Per Anderssons gamla fina Stenbecksbiografi för kanske femte gången, första gången jag läste den var nog innan Stenbeck dog. Boken är jättebra! Funderar på att skaffa utgåvan på Modernista, som jag tror är samma bok men med ett nytt kapitel om tiden efter hans död. I varje fall: folk är beroende av sina mobiler, det är som att köpa aktier i ett tobaksbolag 1950 när man köper Tele2. Varför aktien dippat den senaste tiden är svårt att säga, men lite köpläge tycker jag nog det är. OK direktavkastning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar