lördag 26 maj 2018

Billig snabbmat

Min fru är bortrest och kidsen är iväg på olika håll med egna lunchplaner; alltså kan jag äta fiskpinnar, en maträtt som ingen annan i familjen gillar. Snabbt tillagat, billigt och, inbillar jag mig, hyfsat nyttigt.

Precis som fallet är med fiskbullar, som resten av familjen inte heller gillar, och det gäller alltså att passa på när man fixar lunchen själv. Och precis som fiskbullar går det att få tag i billigare versioner än marknadsledande; ICAs version är flera kronor billigare än Findus.

4 kommentarer:

  1. Men är ICAs verkligen lika goda som Findus???

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker nog faktiskt det. Och då pratar jag om märket ICA, inte ICA Basic (som jag inte provat).

    SvaraRadera
  3. Kolla innehållet bara, vet tidigare att jag hittade "fisk pinnar" med under 50% fisk i dem...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra synpunkt!

      Jämförde innehållet ICA-Findus i butiken, om jag minns rätt var ICAs något högre.

      Radera