måndag 20 februari 2023

De senaste köpen

Den senaste tiden har jag köpt

- W.P. Carey. Fatigheter, jag vet: det är inte en speciellt trevlig bransch enligt mig, men företag behöver någonstans att vara.

- Spiltan Aktiefond Småland. Småland, tillverkningsindustri: ni hör ju hur härligt det låter!

- Tele2. Någon mobilnätsoperatör vill jag ha i min portfölj, och mitt val blir Tele2. Mobiler är som cigaretter beroendeframkallande, och det här företaget och dess aktie känns bra.

- Nordic Paper Holding. Papper, tillverkningsindustri: känns stabilt.

- Sabra Health Care: här måste jag erkänna att jag inte är speciellt inläst. Men nordamerikansk vårdsektor, gamla människor vill ha någonstans att bo och samtidigt bli vårdade: det känns ändå rätt OK, så jag fortsätter köpa en del aktier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar