lördag 10 december 2022

Så sparade jag 400 kronor på fem minuter

Jag har ett mobilskal jag trivs med. Det tillhör Griffins survivorserie och har räddat min iPhone flera gånger. Nu börjar det bli lite "sladdrigt" men det går fortfarande att använda.

Däremot har det ansamlats mycket ... mög, skulle väl den skånska termen lyda, i skrymslen och vrår efter år av användning. Det är inte direkt damm utan damm som reducerats till något slags geggigt urämne som sitter här och var inne i skalet, upptäckte jag när jag plockade sönder det. Och den transparenta biten, den som skyddar skärmen, var liksom fet och smutsig.

Den första impulsen var förstås att köpa ett nytt skal, för skydd måste man ha. Men jag beslöt mig för att försöka ge skalet lite längre livslängd. Fem minuter i varmt vatten och diskmedel samt lite manuell rengörning följt av noggrann torkning och skalet är som nytt igen.

OK, inte som nytt eftersom det fortfarande är vissa delar som liksom glappar lite, så bloggpostens rubrik är lite överdriven. Men ni fattar. Jag kanske inte behöver köpa nytt skal än på en tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar