tisdag 6 mars 2018

De senaste köpen

Jag ökade lite i Saab; säkerhet tror jag på på lång sikt, även om jag ogillar den låga utdelningen. Har vissa funderingar på att köpa något amerikanskt i sektorn och har börjat kolla lite på Boeing, Lockheed Martin och Raytheon utan att ha bestämt mig för någon, Saab känns bra än så länge. Gillar bland annat hur de blivit ett slags försvarskonglomerat med ubåtar, stridsflygplan, granatgevär, sjömålskanoner, sjömålsrobotar, luftvärnsrobotar, kommunikationssystem, simulatorer och annat: till lands, till sjöss, i luften.

Likaså ökades innehavet i Axfood - ibland gillar jag tråkaktier i sektorer som säljer vardagsprodukter som vi alla behöver - och Latour (investeringsbolag känns bra på sikt). Dessutom en liten påfyllning i American Shipping (utdelningen!) och HM (de tjänar trots allt pengar).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar