torsdag 15 juni 2023

Så sparade jag 600 kronor genom att vänta ett halvår

OK, ett förutsägbart spartips men ändå: i höstas hade HM fått in en ny kollektion med bland annat snygga höstrockar för 900 kronor. Jag var frestad, men tänkte att om jag väntar så kommer de reas ut i sommarvärmen. Detta visade sig stämma, när jag i dag, en het dag då det är helt omöjligt att ha på sig rocken i fråga, köpte den för 300 kronor. Sedan får jag väl vänta ytterligare några månader innan jag kan använda den, men billigt blev det.

2 kommentarer:

  1. Haha, bra gjort. Jag såg idag att en känd sparprofil ger ut en bok om spartips. Den kostar 265kr på nätet med frakten inkluderad. Jag ställde mig således i bibblans kö för att läsa den gratis, även om det betyder att jag får vänta ett halvår. 😄 Jag tror författare skulle ha varit stolt. ;)

    SvaraRadera
  2. Biblioteken är våra vänner! Ja, precis, författaren är säkert glad :) Förresten: vad är det för bok?

    SvaraRadera