måndag 11 januari 2021

De senaste köpen

Sedan månadsskiftet november-december har jag ökat i:

  • Spiltan Aktiefond Småland. Tillverkningsindustrier. Gillar't.
  • Decisive Dividend. En liten slatt. Är det en vändning på gång, när kommer utdelningarna tillbaka?
  • American Shipping Company.
  • Apple. Numera mitt största innehav.
  • Acadian Timber Corporation. Skog med OK utdelning. Tillväxt i en högst påtaglig mening. Har inget problem med att det är nordamerikansk skog, men hade gärna köpt något svenskt eller finskt. Varför finns det inte fler skogsbolag i Norden som dels delar ut mer, dels delar ut oftare?
  • Latour B. Ja, jag vet, storägarna sålde en liten skärv, men här tänker jag långsiktigt. Precis som Petrusko (även om vederbörande inte köper för tillfället, utan bara behåller).
  • Essity som därmed gör entré för första gången i min portfölj. Än så länge ett mycket litet innehav, men jag kan tänka mig att köpa mer framöver. Förbrukningsvaror, bra förädling av skogen till något som vi alla använder i vardagen.
  • Inter Pipeline. Bara lite till. Vi får väl se vad som händer.
  • Genova Property Group Preferens. Lite fastigheter vill jag ändå ha.

2 kommentarer:

  1. Enligt https://hernhag.se/preffar/ så har Genova Property Group Pref inlösen på 110 kr efter nov 2025. Har du vägt in det i förväntad avkastning, eller hur ser planen framåt ut?

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Det hade jag ingen aning om.

    Får se hur det påverkar eventuella ytterligare köp (som det är nu har jag köpt en minimal liten del).

    SvaraRadera