– Marknaden har långsiktigt börjat tro på Spotifys förmåga att hålla emot attacker från till exempel Apple och Google. De är fortfarande dominerande när det gäller musik i lurarna. Dessutom har de en bra fingertoppskänsla när man nu går från bara musik till ljud i övrigt, med poddar i fokus.Men artikeln tar inte upp att företaget inte klarar av att tjäna pengar utan går med förlust.
Ständigt denna Spotifyhajp i svenska medier.
Apropå Jardenberg: i artikeln i papperstidningen presenteras han som "senior rådgivare och vd på utvecklingsbolaget Mindpark" medan han i den digitala versionen presenteras som "senior rådgivare och vd på Get AI". Mindpark tycks ha haft en något brokig historia i skärningspunkten mellan media, regional innovationssystemspolitik, skattefinansierat företagsstöd, inkubator, eventorganisation, företagshotell och så vidare.
Get AI är ett projekt med intressenter som Helsingborgs stad (dvs stadens skattebetalare), Region Skåne, Lunds universitet och så vidare. Målen är högt ställda:
- 2022 ska Helsingborg vara en av Europas mest innovativa städer. Den resan vill vi gärna vara med på och det är därför vi lyfte detta initiativet i staden. Vi vill var med på resan där Helsingborg höjer ambitionen ytterligare och blir ledande inom tillämpad AI. Därför etablerar vi nu Get AI tillsammans, säger Melina Katkić, NordAxon/Barrel AI.Man får väl hoppas att projektet leder till företag som gör vinst och inte går med förlust år efter år, som Jardenbergs favorit Spotify.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar