onsdag 31 juli 2019

Loctite!

Jag gillar att reparera saker. Det ger en viss tillfredsställelse att laga något ting som därmed får förlängd livslängd. Det är en av de saker jag lärt mig av äldre generationer; mormor och morfar, mamma och pappa och många andra i den värld jag kommer ifrån reparerade regelbundet saker som de omgav sig med. Det ger ett slags materiellt självförtroende att kunna fixa saker, samt att man förstås sparar pengar när man inte behöver köpa nytt.

Som nu när de röda plastplattorna på min fickkniv har börjat släppa. En droppe Loctite under vardera platta och den är fixad.

1 kommentar:

  1. Hej Lönehelg! Jag har lagt till dig till min blogglista. Hade förstås varit kul om jag hamnade på din. ha en bra vecka! Framtidsoptimisten (https://www.framtidsoptimisten.se)

    SvaraRadera