söndag 3 mars 2019

Några länkar

Jag gillar nordamerikanska högutdelande aktier – eller kanske rättare sagt: jag gillar högutdelande aktier utanför Sverige som komplement till mina tunga innehav i Investor, HM och SHB, och eftersom Norge, USA och Kanada av någon anledning är lättare att köpa via min mäklare Avanza än, ja, vad skall jag dra till med, Indonesien, så blir nordamerikanska högutdelare en relativt viktig del av min diversifieringsstrategi. Därav detta länktips: kanadensiska högutdelande aktier [Placera].

Ett bra inlägg på Gustavs aktieblogg om att investera i medelklasstillväxt på global skala.

Petrusko skriver om Xact Högutdelande. Jag har en liten del i en av mina sparformer och kan tänka mig att öka något. Och på tal om högutdelande aktier skrev Stefan Thelenius häromdagen ett intressant inlägg om just högutdelande aktier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar