onsdag 13 mars 2019

Hancap

Det finns förluster och så finns det förluster. Nu har jag råkat ut för en av det senare slaget. Hancap ansöker om avnotering vilket gör att den post aktier jag har i företaget blir värdelösa, antar jag. Totalt sett (inköp och lite utdelningar sedan våren 2017) har jag därmed gått 2416 kronor back på den investeringen.

Det är första gången jag råkar ut för något sådant. En tankeställare; när det gäller småbolag bör man nog inte ha alltför stora poster, utan diversifiera. Men å andra sidan: om man diversifierar och har en massa olika småinnehav hinner jag inte följa upp den här typen av utvecklingar innan det är för sent.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Denna var jag också inne i tidigare och gjorde en förlust. Men med tanke på kursen och avnoteringen så är jag glad att jag sålde när jag gjorde det.

    Mvh PB?

    SvaraRadera
  2. Du hade bättre flyt än jag. Prylar till hus, hur svårt kan det vara? Är det här en kanariefågel i en byggbranschgruva?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland ska man ha det.

      Vi får se om de får ordning på torpet.

      Mvh PB?

      Radera