tisdag 2 januari 2018

Oförskämt billig mat

Fru Efficient Badass - som jag började följa nyligen, ett av de bästa fynden i finansbloggosfären på senare tid - skriver inför nyår om tips på mat som känns lyxig utan att kosta skjortan.

Men man kan också fundera över mat som i mer vardagsliknande situationer än nyårsafton är förhållandevis billiga, som smakar mer än de kostar. Själv skulle jag vilja slå ett slag för jordärtskockssoppa och stekt strömming med potatismos. Bägge två bygger på billiga råvaror och är jättegoda.

3 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir för din snälla kommentar! Och jag håller med dig om ovan två rätter - strömming är en absoult favorit. Jag har grunnat på en serie "oförskämt billig mat" som kommer under fattigveckan i januari. Tanken är att en familj på 4-5 ska kunna leva på drygt 200 spänn på en vecka. Stay tuned, Gustaf var det va?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot dina inlägg! Förmodligen kommer jag inte kunna implementera dem (våra barn är 14, 17 och 20 och har väldigt starka åsikter om mat ...) men när kidsen väl kommit iväg till skola och universitet kan man ju leva lite snålt av och till de dagar man själv jobbar hemifrån!

    (Japp, Gustav it is!)

    SvaraRadera