torsdag 19 oktober 2017

Spartips: ICA Basic

Jag gillar att spara pengar i vardagen. Hemma i vårt hushåll har vi bytt ut dyra plastpåsar mot ICA Basics soppåsar på rulle och vi har gått över till samma märke för maskindiskmedel (och olivolja, men där råder det delade meningar i familjen ...).

Jag letar helt enkelt efter sätt att spara pengar där lågprismärken ger i praktiken samma funktionalitet som andra och dyrare produkter.

Som wokgrönsaker: jag gillar att göra wok och ICA Basics frysta wokgrönsaker är bra och billiga.

Nu är jag inne på ett försök vad gäller hushållskemikalier. Närmare bestämt handdiskmedel.

Där är ICA Basics produkt en tredjedel så dyr som Yes, det handdiskmedel vi använt under lång tid här hemma. Men nu testar jag sagda billighetsmärke och nog diskar det rent. Men det är något med viskositeten - Yes är mer trögflytande, vilket känns bra. Frågan är dock om det motiverar ett tre gånger så högt pris.

Experiment pågår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar