söndag 29 januari 2017

Per Witalisson och Eolus vind

Kanske är det dialekten som gör att Eolus Vinds VD Per Witalisson framstår som så rejäl och tillförlitlig. (Förresten: vad är det för dialekt? Någonstans i gränstrakterna mellan sydöstra Småland och Blekinge är min gissning, men jag kan inte pricka in dialekten närmare än så.) Eller så är det vad han säger. Och sättet han säger det på.

I varje fall känns VD för företaget, som är ett av de mindre innehaven bland mina aktier, robust och tillförlitlig i den här intervjun, (hittad via Introduce).

Inom teknikhistoria pratar man ju ibland om det sociotekniska perspektivet: teknik växer ofta fram där en heterogen skara av aktörer och faktorer samspelar, inte minst är det kanske så inom energisektorn, och Wikingsson verkar ha gott grepp om detta. Han är också ett exempel på retorikens betydelse för hur vi uppfattar människor.

Jag är lite nyfiken på att fortsätta köpa Eolus Vind.

2 kommentarer:

  1. Nu är jag inte någon dialektexpert men han låter inte som en Blekingebo. Men gränstrakterna kan kanske stämma, Tingsryd Nybro?

    Mvh // Procentpanik

    SvaraRadera