torsdag 10 mars 2016

Några blogginlägg den senaste tiden som jag vill peka på

Västkustinvesteraren sätter upp en intressant startelva". Jag är med vederbörande fram till där mittfältet börjar (från målisen räknat), sedan divergerar våra tankar.

Lite Buffett-bashing på Life is my goal.

Gustav på Gustavs aktieblogg kliver av HM. Jag håller inte med, behåller HM.

Riskminimeraren skriver om flockbeteende i invsterarsvängen.

Snålcoachen skriver läsvärt om jobb (se även diskussionerna i kommentarsfältet).

Vilket för oss in på ett mycket välskrivet och läsvärt inlägg på Rullstolsinvesteraren. Inte minst är det läsvärt som kontrast till en del tongångar som jag tycker mig höra i sparandebloggosfären. Mer sånt!

Finansmamman lyfter fram Investor som inte bara höjer årets utdelning till 10 kr (9 förra året) utan också påstår sig ha som ambition att fortsätta höja utdelningen. Låter bra.

3 kommentarer:

  1. Tack för berömmet och omnämnandet!

    SvaraRadera
  2. Tack även från mig! Älskar att du nämner kommentarsfältet då jag själv tycker att det är så kul när läsare tar sig tid att meddela sina åsikter och funderingar.

    SvaraRadera
  3. Tack för länken!
    Sätt gärna ihop din startelva så länkar jag från mitt inlägg, se exempel på de andra som har "utmanat" mig längst ner i inlägget! :-)

    Med vänlig hälsning,
    VKI

    SvaraRadera